fredag, november 13, 2009

Allmogeinspirerat

En dag när jag surfade runt hittade jag några helt underbara bilder med allmogemönstrade plagg hos Rosenskäras Diversehandel. Blev alldeles lycklig och ville ha mer, så idag delar jag med mig av lite allmoge-/folkloreinspirerade saker och lite annat smått och gott jag hittat.


  1. Emy Little är en liten serie med dalainspirerade barnkläder, det här är modern allmoge när det är som bäst!!! Finns också här. Jag hoppas det kommer fler plagg så småningom.
  2. Hos Vijtig får du tips om hur du kan göra en fin papperslykta, den här vill jag göra i något fint papper. Med dagens lågenergilampor som inte blir lika varma, så borde man kunna göra dem riktigt säkra.
  3. Gudrun Sjödén har som vanligt otroligt snygga kläder och inredning, synd bara att de är gjorda för längre kvinnor än jag....
  4. Polarn o Pyret har lite allmogeinpirerade tryck i sin kollektion, det hade gärna fått vara fler.
  5. Den här kjolen väcker habegär, hos ModCloth. Som ett prassligt tårtpapper i flera lager fast finare!
  6. Tekopp i vitt med allmogemönster hos Krukmakeri Krusidull.
  7. IKEAs finaste julkollektion Snöa Band.
  8. Odd Molly har fina kläder men ack så dyra....vill ha vill ha
  9. Här kan du beställa en personligt vykort i form av en kudde!
  10. Nygårdsanna... dyrt men vackert...
  11. Trä renfaneknoppar på tråd, här med vacket rött kläde, ljuvaste girlanden.
  12. Brodera coola broderier.
  13. Den här klänningen från Lindex påminner om den jag just nu syr om...
  14. Jag hjärta Heart of Lovikka
Ett roligt tips att göra tillsammans med andra är en tillsammanskrona....




1 kommentar:

Sammy Rose sa...

En dag (idag ) när jag surfade runt hitade jag en så snåll kommentar från dig. Tack!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin