lördag, oktober 10, 2009

Finfina idéer och annat

Idag har jag tillbringat en stor del av dagen till att surfa runt på allsköns bloggar, här är några av dessa saker jag funnit.



Collage med hjälp av Photovisi.

1. Gör underbara, sköna kashmirstrumpor av din gamla tröja.
2. En fin hyllidé, kanske när vi skaffar hus....
3. Jonas Wagells ljuvliga, bli-glad-av vattenkokare Pomperipossa.
3. Mushy har målat denna söta akvarell som sätter igång fantasin.
5. Om jag någon gång får en dotter ska jag sy en sådan här klänning.
6. Spetslampan du gör själv av en IKEA-lampa.
7. Ullabenulla tipsar om barnboksillustrationer av Jessie M King. Får mig att minnas C R Mackintosh, hans fru och de andra i Glasgows Arts and Craftsrörelse. Påminner också om Pre-Rafaeliterna.
8. Thrifty Miss Priss har startat ett kreativt byte - en "Fat Book" - jag vill vara med men har inte tid.
9. Lite tidigt för julpyssel kanske, kunde dock inte låta bli att tipsa om dessa enkla, stilrena "bubblor".

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin