måndag, juni 07, 2010

Inredningstest - Nordsjö del 1

Nu när vi ska börja om på  "ny kula" och man har en chans att göra en långsiktig plan så är det dags att göra lite stiltest. Nordsjö har en bra här. Denna är nog den bästa jag hittat då den fångar upp svensk stil lite mer, kommer presentera lite utländska testresultat senare. Testet visade på att jag hade en stil som var mer dominant och sedan 3 andra som jag gillade lite också. Jag börjar att presentera nummer 4 i testet:

Du är en avskalare och tillhör de stilrenas skara. 

Avskalat, rent och enkelt, på gränsen till asketiskt är din stil. Du väljer färger och föremål med omsorg och tänker efter noga innan du fattar ditt beslut. Inga spontanköp här inte! Du bejakar det klassiska uttrycket, möbler och inredningsdetaljer som står över alla trender. Gärna retro-prylar och dansk design. Beige, grått, svart och vitt är basen i din färgskala hemma och de få möbler du har, är verkligen skapta för utrymmet där de står. Det är synd att säga att du är färgstark och vågad i din inredning. Nej, här gäller verkligen principen "less is more".
(Bilder från Nordsjö)

Vad tycker jag nu om detta? Nice för all del MEN aldrig att vi skulle kunna hålla sådan ordning och ha det  så avskalat. Kan tänka mig att plocka element från detta.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin